Celebrity Gossip Never Looked So Good ®
YBF on Twitter YBF on Facebook YBF on Instagram Feed

Black Barbie Takes Over Vogue Italia+Jeremih's "Imma Star" Vid+Queen Latifah & Jamie Foxx's New Movie

Black Barbie is making her Vogue debut.  After last year's uber successful Vogue Italia Black issue, they're doing it again.  But this time, they're using black barbie as their main model:

 

Editor-In-Chief Franca Sozzani says: "Barbie has been an icon for whole generations which is why I really wanted to give a strong sign in step with the times, and dedicate the anniversary issue to Black Barbie." Check out lots more pics here and here.


Jeremih wants you to know he's a star. Check out his new vid. News on Jamie Foxx and Latifah when you read the rest...

Jamie Foxx and Queen Latifah have signed on to co-star in the star studded upcoming romantic comedy movie Valentine's Day.  In the film, Foxx will play a TV sports reporter, and Latifah will play the agent of a football player (Eric Dane).  Nice. The Randomness: 1.  For all my YBF reader vacationing cuties, check out Claire's post on 100 fashion items every fab chick should bring on vacay.

Comments

WANT YOUR OWN AVATAR? GET IT HERE.

i so love the new jeremih

i so love the new jeremih video!!! ABSOLUTELY LOVE IT!
Angel Angelic's picture

michelle: u must be

michelle: u must be high! I think he and the producer were dissing all the young low-income kids who buy this crap. He woke up at the end of the "nightmare" that his fans live AND wake up too everyday.
HRnoir's picture

Actually feeling the Jeremih

Actually feeling the Jeremih video. It was cool!
crimson_doll's picture

loool Jeremih's music video

loool Jeremih's music video is hilarious!
im right's picture

I get to Italy quite a bit

I get to Italy quite a bit for work and they are a little freakish about black people in general, not love but that "70's sex thing*...wear your do natural and they truly might follow you in the streets to touch... Not the sort of love I want for sure. However, racism in Europe is way less than what we dealing with here. Truly its a magazine spread not changing anything with it, cute idea...but no brownie points for including us...not from me anyway.
synthiais's picture

THE LORD IS GOOD, ALL THE

THE LORD IS GOOD, ALL THE TIME!!!!!!!: what is your point? i do not get you 2? are you trying to be funny? My point is that newly immigrated Africans are not greeted with this universal Black love in Italy. While we are at, do the Italian men love us or just want to fuck something new? sorry for the language.
just me's picture

I USED TO WORK FOR TIME INC.

I USED TO WORK FOR TIME INC. & WE WERE WORKING ON THE AUSTRALIAN ISSUE FOR "TIME FOR KIDS" THAT ALSO COVERED BARBIE (BUT THE WHITE ONE) IT WAS HILARIOUS THE WAY THE ARTICLE READ... AS IF BARBIE WERE AN ACTUAL PERSON. STATING HER ACCOMPLISHMENTS & SUCCESS. I FOUND IT AMUSING THAT THEY DEDICATED AN ENTIRE SPREAD, ARTICLE AND COVER FOR BARBIE (A FRIKKIN TOY) AS MUCH SUCCESS AS IT'S HAD ..A DAMN SPREAD WASN'T NECESSARY...THEY EVEN HAD A SECTION WITH BARBIE FACTS AND ONE READ "BARBIE WENT TO 3 DIFFERENT COLLEGES" OR SOMETHING LIKE THAT LOL BUT I GUESS THIS ONE HAS A CERTAIN HISTORY BEHIND IT, I GUESS. IT'S STILL A DAMN TOY...EXCUSE MY IGNORANCE BUT I FIND IT FUNNY.
SARCASMIC's picture

That Vogue spread is stupid

That Vogue spread is stupid as hell and looks WHACK!As many black models that NEED the work, the best they could do is take pics of a damn doll!!?? HOW MUCH DID "BLACK BARBIE" GET PAID? "Black Ken" is broke as hell, will he grace GQ next month? LMAO
DatsMyWord's picture

just me: what a great

just me: what a great concept. i don’t know if the “Italians love us”, i would ask the newly immigrated Nigerians how they are treated in Italy. what is your point? i do not get you 2? are you trying to be funny? GAY Nigerian BOy: not sure about the Italians luving black folks…….Europeans in general still live in dat fantasy that “Black, as in real dark balck folks” are macho and objects of sex…….US models are not prominent in Europe, mostly the east africans Like Sudanese and Kenyans……West African models, who are similar to US black models, have a hard time breaking into europoean market, as they are not “DARK SKINNED” enuff….SMHwhen modelling depends on how dark ur hue is….its a problem…..to the Editor Vogue Italia - No Ma’am
THE LORD IS GOOD, ALL THE TIME!!!!!!!'s picture

Okay, can i just say as

Okay, can i just say as someone who has lived in italy for some months that it's not all one big chocolate lovefest?? Trust. There is a lot of racism against Eritreans (former colony) and African immigrants in general. They don't have as much of a history with racism as the US but racism's still alive. Let's not let a couple magazine covers and photo shoots distract us from that reality. That said, I love this concept!
Abena's picture

personally I just get tired

personally I just get tired of "them" only placing us as one color, there are soooo many variations to brown skin tones and light skin tones etc, don't people notice when we are depicted in cartoons, toys they use that same complexion? irritates me.
Tati's picture

S.A.M.: Because unlike in

S.A.M.: Because unlike in the US, UK, and France, the Black population in Italy is super-small. They are doing well just to have an issue, but they feature more Black models than the other major issues of Vogue. You’re complaint should really directed to American Vogue, Vogue Paris, and British Vogue. tbh no they dont feature black models often, my mother has every issue that has been published in the last five years and its lacking. I can call it barely trying. Vogue US is different, they put a token Beyonce cover then have white preference blonde celebrities all year. Vogue Paris has its attempts, but either ways Vogue in general needs to step it up. At least the rest of the magazines arent having a once a year "pity issue". Im sorry but as someone in the industry I think that black women and men deserve way more than they're being offered right now. Harperz Bazaar US is one of the only high fashion magazines that tries at a constant pace. Im sorry to be a wet blanket once again, but I really just do believe that BLACK MODELS DESERVE WAY MORE THAN WHAT THE CURRENT FASHION INDUSTRY HAS TO OFFER.
ashleigh's picture

AfroLatinaWarrior: Yep

AfroLatinaWarrior: Yep thats what I was thinking but I was gonna just keep it to myself. Thanks for taking the words outta my mouth Because unlike in the US, UK, and France, the Black population in Italy is super-small. They are doing well just to have an issue, but they feature more Black models than the other major issues of Vogue. You're complaint should really directed to American Vogue, Vogue Paris, and British Vogue.
S.A.M.'s picture

OMG, IT'S FRANCA

OMG, IT'S FRANCA SOZZANI!!!!!!!!!!! Along with Anna Wintour, Carine Roitfeld, and Alexandra Shulman, SHE is one of the most powerful fashion editors on the planet!!! She has been the Vogue Italia editor for 18 years!!
S.A.M.'s picture

LMAO WELL....I'm glad to see

LMAO WELL....I'm glad to see that he has a sense of humor!
Gabri's picture

Yes, the Italians luvs black

Yes, the Italians luvs black women. I went there for my highschool graduation, and I kid you not, I was proposed to! Not sure if he's was kidding or not (language barrier) lol. And while over there so many men were saying how much they luv Black women. Vouge Italia is doing it. Oh Jeremiah vid, I luv it! Luved the song, and I'm glad he didn't take the obvious direction of the song! Creative!
Ds EyeZ's picture

But what is the difference

But what is the difference with magazines that doesn't display black beauty or other people of color at all in the states especially since we are suppose to be diversified or across the world? Oh, I forgot unless you are the top 3 popular black female celebrities we don't get the cover (not knocking them)but let's be honest, when do we see us on the cover unless it is not on Essence or Ebony? I get what your saying but only to a certain extent. At least VOGUE ITALIA is trying, change doesn't happen overnight it is a process. Maybe if they keep getting sellouts after sellouts of the black issues maybe they will change it from once a year, to twice and so forth! Would you prefer them not doing a cover or issue at all, but then we would all bitch (including me) by saying "oh, how aren't we feature in the high end magazines?" Damn if you do, damn if you don't, I rather give this a change than Cosmo, Instyle, Glamour, etc. that showcase black woman on the cover every once in a blue moon
binky's picture

michelle: u must be

michelle: u must be high! LMBAO
O NO SHE DIDN'T's picture

Vogue - Great concept, can't

Vogue - Great concept, can't wait to get my hands on it.
Soul Touch's picture

ok, i may be buggin but that

ok, i may be buggin but that Barbie in last picture in front of the fur fun background reminds me of...(don't shoot me for bringing her name up in this post)...Beyonce in the dangerously in love days or maybe its just me.
tati's picture

JoJo: I think that Jeremih

JoJo: I think that Jeremih video is really cute. Not the average video. He just got a check in my book. u must be high!
michelle's picture

I think that Jeremih video is

I think that Jeremih video is really cute. Not the average video. He just got a check in my book.
JoJo's picture

DD: The darker you are the

DD: The darker you are the more they will . Its amazing because in he states dark skin is not celebrated, we are led to believe through media that light is right (all are right)…. in Europe they love us! I'm so loving this...I'm a 25 year old, black female who lived in Italy for the first 6 years of my life. My parents to this day speak of how much they loved it there, how the locals were very welcoming and "amazed" by us(partly because we were the ONLY black family in the area and possibly the region too at the time...lol) and they particularly loved our hair! At any rate, with the stories my parents have about our time in Italy I'm not surprised that Italian Vogue wouldn't be "afraid" to go this route. Beauty is beauty. Viva Italia!
NORTH STAR's picture

i don't know what to make of

i don't know what to make of the jeremih video. is this a joke?
michelle's picture

WHEN IS THIS BARBIE EDITION

WHEN IS THIS BARBIE EDITION GOING ON SALE? ANYONE KNOW?
YEP YEP's picture

not sure about the Italians

not sure about the Italians luving black folks.......Europeans in general still live in dat fantasy that "Black, as in real dark balck folks" are macho and objects of sex....... US models are not prominent in Europe, mostly the east africans Like Sudanese and Kenyans......West African models, who are similar to US black models, have a hard time breaking into europoean market, as they are not "DARK SKINNED" enuff....SMH when modelling depends on how dark ur hue is....its a problem.....to the Editor Vogue Italia - No Ma'am
GAY Nigerian BOy's picture

TriniFab: AAAwwwwwwwww,

TriniFab: AAAwwwwwwwww, thses Barbies are so precious!!! When i was a child & even now i find that the black dolls were never as pretty as its white counterparts. And before anyone tries to say i’m a racist, go to a toy store & check it out. It’s always been like that…. You sound very white-washed...
The Truth's picture

AAAwwwwwwwww, thses Barbies

AAAwwwwwwwww, thses Barbies are so precious!!! When i was a child & even now i find that the black dolls were never as pretty as its white counterparts. And before anyone tries to say i'm a racist, go to a toy store & check it out. It's always been like that....
TriniFab's picture

Luvin the Blk Barbie! I saw

Luvin the Blk Barbie! I saw the real life size version on display here in LA at the Fashion Institute. Baaad! And she's a brown skin sista too!=) Jermiah a star? Pls, we barely knew who his A$$ was before that bday sex song which was not all that imo.
Mizz M's picture

Gorgeous1/ Bey Stan #14/ I

Gorgeous1/ Bey Stan #14/ I ♥ MJ THE ICON (R.I.P.): Captivated. I was stared at the entire time when I went for memorial day. You did NOT go to Italy, G1!!! That's where I want to go so bad!!!! :evil:
Summerbaby8....BLACKsummer'snight is my new "Bad Habit"'s picture

The Black Barbies are so

The Black Barbies are so beautiful
Greendot's picture

Yay!! for Barbie. I wonder

Yay!! for Barbie. I wonder how much she got paid? She seems so diva-ish. LOL!! Jeremih's video is funny. Nice to see he doesn't take it serious.
Miss Me's picture

You all should check out

You all should check out emperorsoldclothes blog. The man behind the blog was recently revealed in todays NY times. He is a fashion designer who never received the credit or recognition he deserved and who had to close his doors recently. Anyway, he gives and excellent analysis of the tokenism that is this 'Black Barbie' showcase in the Italian Vogue!
Once Again's picture

love the whole black barbie

love the whole black barbie thing...specially the pic w/ all her shoes...loves it... I have a school girl crush Jeremih
lipstiick, bitchin since 1985's picture

Man, I need to get to Italy!

Man, I need to get to Italy!
O.K.'s picture

Cute Jeremih vid...He looks

Cute Jeremih vid...He looks so damn much like Kanye!
The Truth's picture

Jeremih video is a good look!

Jeremih video is a good look! Looks like we got a new talent- nice song.
Sharie's picture

Yes...Alright, Black Barbie!

Yes...Alright, Black Barbie!
The Truth's picture

Gorgeous1/ Bey Stan #14/ I

Gorgeous1/ Bey Stan #14/ I ♥ MJ THE ICON (R.I.P.): Captivated. I was stared at the entire time when I went for memorial day. i have a friend who study & worked in Italy & she loved it she said those men were chasing her all over the place,lol now she is moving there & she speaks there lanuage.So i will be visiting,lol love the Barbir theme.
TRUTHHURTS's picture

Get it Black Barbie...

Get it Black Barbie...
chaka1's picture

Jeremih is a cutie

Jeremih is a cutie patootie!!! Me likey...A LOT!!! LOL @just me: Italians are us. Ever heard of the Moors?
huh?'s picture

Ok Black Barbie I see u

Ok Black Barbie I see u ;) Jeremih just went up 10 more points in my book. I love the video it was too cute & def a step up from Birthday Sex.
MissChanty's picture

ashleigh: Y’all know I love

ashleigh: Y’all know I love when black people are celebrated and I hate to be the Debbie Downer but WHY IS IT THAT ONLY ONCE A YEAR, VOGUE ITALIA ACTUALLY PUTS BLACK PEOPLE IN THEIR MAGAZINE. My mother has a subscription and we live all the way in Canada and I hate to notice that all year round they barely ever put a black model in their issue until THE TOKEN ISSUE COMES OUT SO THEY CAN CASH MORE MONEY FROM BLACK PEOPLE. They need to stop the segregation and PUT US IN ALL THEIR ISSUES THAT COME OUT ALL YEAR ROUND. WE’RE HUMAN JUST LIKE THEM, OUR MODELS ARE JUST AS FIERCE SO WHY DONT WE GET THE SAME MONTH TO MONTH COVERAGE. Unfair if you ask me Yep thats what I was thinking but I was gonna just keep it to myself. Thanks for taking the words outta my mouth :)
AfroLatinaWarrior's picture

Seriously, I read somewhere

Seriously, I read somewhere that the only place in Europe that black models make money is the UK and Italy- UK has a fairly substantial black community (so does France, go figure) but Italy just loves it!
Lita's picture

I see they got the beyonce

I see they got the beyonce look barbie XD. I like the music video very true sorta sad :(. I think though you need to hear and see the music video to get the irony.
AfroLatinaWarrior's picture

Jerimah's video is cute I

Jerimah's video is cute I like the song, he's no one hit wonder. Lets see how this CD is..
Be@uty !s My Name's picture

what a great concept. i don't

what a great concept. i don't know if the "Italians love us", i would ask the newly immigrated Nigerians how they are treated in Italy.
just me's picture

LOL... the black barbie thing

LOL... the black barbie thing is cute. I hope it's as successful.
jjj's picture

black barbies r cute. I like

black barbies r cute. I like Jeremih's song. his album is hot.
elitechick's picture

wordtobigbird: That Jeremih

wordtobigbird: That Jeremih song is fucking terrible. UGH! LMAO. SO how do you really feel about it.lol
Gorgeous1/ Bey Stan #14/  I ♥ MJ THE ICON (R.I.P.)'s picture

Log in to post a new comment

Log in to post a new comment

register
Sign in with Facebook